I Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego lampo.pl (lampyspotline.pl)
- Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem https://lampo.pl i https://lampyspotline.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Spotline Oświetlenie s.c. - podmiot prowadzący sklep internetowy lampo.pl a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu lampo.pl
- Usługodawca / Sprzedawca - Spotline Oświetlenie s.c. 01-498 Warszawa, ul. Ligonia 23
- Usługobiorca / Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu
- Usługobiorca / Konsument – Klient, który jest osobą fizyczną i spełnia kryteria określone w definicji z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego. Zgodnie z tą definicją za Konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827)
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru, zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży
- Formularz zamówienia – zamówienie w zakładce „formularze do pobrania” na lampo.pl
- Formularz reklamacyjny – reklamacja w zakładce „formularze do pobrania” na lampo.pl
- Formularz rejestracji – niezbędny do dokonania zakupu oraz do stworzenia - „Konto Klienta” na stronie lampo.pl
- Konto Klienta -– rejestracja za pomocą adres e-mail i hasła, umożliwia jednokrotne wpisanie danych do zawarcia umowy sprzedaży
II Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: https://lampo.pl i jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep internetowy, działający pod adresem: https://lampo.pl, prowadzony jest przez SPOTLINE OŚWIETLENIE s.c. - podmiot zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki NIP: 118-185-36-39 REGON: 140632697, mającym siedzibę w Warszawa, ul. Ligonia 23. email: sklep@lampo.pl tel. 509155697
- Regulamin sklepu internetowego Lampo.pl określa w szczególności:
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego
- warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu internetowego. - Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego stopce strony https://lampo.pl oraz zapisać jego treść i sporządzić wydruk.
- Klient może złożyć zamówienie na dwa sposoby poprzez:
- konto użytkownika – rejestracja pozwala na jednorazowe wypełnienie danych do kontaktu i wysyłki towaru pod wskazany adres. Logowanie do swojego konta dostępne będzie za pomocą adresu e-mail oraz hasła. Konto można będzie w każdej chwili usunąć lub zmienić, prosimy o kontakt z nami pod adresem sklep@lampo.pl
- bez rejestracji – poprzez wybranie rzeczy do koszyka, ustalenie sposobu dostawy i płatności, podanie danych do wysyłki towaru i do kontaktu ze Sprzedającym. - W sklepie podane ceny są z podatkiem VAT – (CENY BRUTTO)
- Oferta w sklepie – informacje i zdjęcia na stronie internetowej służą do prezentacji i są zaproszeniem do złożenia oferty przez Klienta.
- Prawidłowo przeprowadzony proces zamawiania jest warunkiem realizacji zamówienia. Umowa zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia informacji od sprzedawcy o przyjęciu zamówienia do realizacji wysłanego do Klienta drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Klient zobowiązany jest do:
a) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
b) korzystania ze sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
c) korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Oferta na stronie sklepu nie jest ofertą magazynową – tzn. nie wszystkie towary są dostępne „od ręki”.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową https://lampo.pl, dokonać wyboru produktu/produktów z oferty Sklepu, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Towar może zamówić wyłącznie osoba pełnoletnia.
- Wybór zamawianych przez Klienta Towarów dokonywany jest poprzez dodanie ich do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu kliknięcia w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego ze sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych: (imię, nazwisko, adresu dostawy, adresu e-mail, nr. telefonu) wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia. Będzie zawierać informacje dotyczące:
6.1 przedmiotu zamówienia
6.2 jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują)
6.3 wybranej metody płatności
6.4 wybranego sposobu dostawy
6.5 podanie adresu miejsca dostawy - Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z właścicielem sklepu lampo.pl Umowy Sprzedaży zgodnie z treścią Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail zatytułowaną "Zamówienie zostało przesłane”. Potwierdzenie faktu złożenia zamówienia nie jest równoznaczne z zawarciem umowy.
- Dział obsługi Lampo.pl w terminie max. 7 dni roboczych przesyła na adres mailowy Klienta informację o potwierdzeniu przyjęciu zamówienia do realizacji. Zawiera ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz kwotę do zapłaty na rachunek bankowy Usługodawcy (sklepu lampo.pl).
- Po potwierdzeniu przyjęcia do realizacji, Klient wybiera formę płatności: ”Przelew na konto” lub „Płatność kartą” i Sklep przystępuje do przygotowania realizacji zamówienia dopiero po wpłynięciu zapłaty za zamówienie na rachunek bankowy Sklepu. Klient dokonuje wpłatę za zamówiony towar; przelewem na konto, płatnością za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych TPAY.com oraz PayPal.
- Jeśli środki nie wpłyną w ciągu 4 dni od dnia przyjęcia zamówienia do realizacji, Sklep ma prawo odstąpić od umowy i anulować zamówienie a Klient otrzyma informację o anulowaniu zamówienia.
- W przypadku braku towarów po potwierdzeniu przyjęcia do realizacji z przyczyn niezależnych od Usługodawcy, Dział Obsługi niezwłocznie poinformuje Klienta o tym fakcie i zaproponuje nowe rozwiązania lub na życzenie Klienta zwróci wpłacone środki na rachunek bankowy Klienta w terminie nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia przez Klienta od umowy.
- Brak przesłania potwierdzenia zamówienia do realizacji drogą e-mail w terminie do 7 dni od Usługodawcy oznacza, że umowa sprzedaży nie została zawarta a zamówienie nie będzie realizowane.
- Umowa jest zawierana w języku polskim. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz ogólnych warunków (Regulamin sklepu internetowego) następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Z Firmami, które będą nabywały Towary do dalszej odsprzedaży podpisujemy umowę o współpracy. Prosimy o kontakt na adres e-mail: janki@lampyspotline.pl
V. Dostawa zamówienia
- Dostawa Towarów na terytorium Polski odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. Towar wysyłany poza terytorium Polski na obszarze Unii Europejskiej wymaga indywidualnych ustaleń kosztów transportu z pracownikami sklepu.
- Standardowa dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pomocą usług kurierskich z firmy UPS. Koszty dostawy (terytorium Polski) są wskazane w zakładce "Płatności i dostawa". Przy zamówieniach niestandardowych - koszty transportu ustalane są indywidualnie w zależności od rodzaju zamówienia.
- Przy składaniu zamówienia na różne towary od różnych producentów, koszty dostawy nie zwiększają się.
- Termin realizacji dostawy wynosi do 60 dni roboczych, chyba, że w opisie produktu na stronie internetowej podano inny termin. Rozpoczęcie biegu terminu dostawy jest uzależnione od sposobu płatności:
4.1 przelew, karta płatnicza, płatności elektroniczne; od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy, dostawa jest na miejsce wskazane przez Klienta na formularzu zamówienia
- Przy odbiorze przesyłki dostarczanej Kurierem lub odbieranej osobiście Usługobiorca ma obowiązek sprawdzenia stanu Towaru lub dostarczanej przesyłki z jej zawartością.
- W razie uszkodzeń ma obowiązek zgłoszenia w miejscu zdarzenia pracownikowi, który wypełnienia protokół reklamacyjny lub zgłoszenie kurierowi dostarczającemu towar o stanie przesyłki i przyczynie powstania szkody, które powinno być spisane na formularzu reklamacyjnym firmy kurierskiej, oddane kurierowi z potwierdzeniem dostarczenia dokumentu.
Przy odbiorze przesyłki od kuriera bez sprawdzenia zawartości i stwierdzeniu nieprawidłowości należy zgłosić do firmy kurierskiej w terminie do 7 dni od odbioru przesyłki oraz przesłać informację o zaistniałym zdarzeniu do Usługodawcy na adres e-mail sklep@lampo.pl
VI. Ceny i sposoby płatności
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
- Klient ma możliwość uiszczenia zapłaty ceny:
2.1 przelewem na numer konta bankowego Dostawcy 52 1090 1883 0000 0001 0771 1828
2.2 płatnością za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych TPAY.com
2.3 kartą płatniczą
- 3 Termin płatności:
3.1 płatność przelewem, kartą płatniczą, płatność elektroniczna – Klient zobowiązany jest do zapłaty w ciągu 24 godzin – max 3 dni po potwierdzeniu stanów magazynowych. Brak wpływu środków pieniężnych na rachunku bankowym Dostawcy spowoduje odstąpienie od umowy i anulowanie zamówienia w terminie kolejnych 3 dni roboczych. Klient otrzyma informację drogą e-mail o anulowaniu zamówienia.
3.2 płatność za pobraniem lub gotówką przy odbiorze osobistym - Klient dokonuje w chwili odbioru towaru.
VII. Prawo do odstąpienia od umowy
- Klientowi, który jest Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta/Klienta weszła w posiadanie rzeczy.
- Produkty personalizowane na indywidualne życzenie Klienta nie podlegają zwrotom i odstąpieniu od umowy.
- Usługobiorca zobowiązany jest przy odstąpieniu od umowy wypełnić formularz i podać: imię, nazwisko, nr. zamówienia, data dostarczenia, numer i nazwę towaru zwracanego. Wskazane byłoby również podanie przyczyny, która pozwoli nam w przyszłości na lepszą i sprawniejszą obsługę, lepsze dopasowanie do oczekiwań i potrzeb naszych Klientów.
- Zwrot towarów następuje w przypadku gdy: towary zwracane są niezniszczone i nie posiadają cech użytkowania i montażu. Odesłane towary muszą być w oryginalnym opakowaniu, zapakowane i starannie zabezpieczone przed zniszczeniem, z otrzymanym dowodem dostawy.
- Klient w tym przypadku korzysta z następujących form kontaktu ze Sprzedawcą:
- kontakt pisemny z działem reklamacji pod adresem; Spotline Oświetlenie - reklamacja, Janki 05-090, Pl. Szwedzki 3
- kontakt e-mail sklep@lampo.pl
- formularz odstąpienia od umowy – (dostępny w zakładce DOKUMENTY DO POBRANIA na stronie www.lampo.pl
VIII. Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy na konto bankowe Klienta w formie przelewu.
- Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy od Konsumenta.
- Koszty transportu przy odstąpieniu od umowy pokrywa Usługobiorca, jeśli koszty wysyłki do Klienta pokrywał Usługodawca.
- Zwrot i odesłanie rzeczy dokonuje Klient na adres: Spotline Oświetlenie - lampo.pl zwrot, Janki 05-090, Pl. Szwedzki 3, w godz. 10.00 - 20.00, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Ponoszą Państwo bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy po ustaleniu sposobu zwrotu z Dostawcą.
- Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów
- Właściciel sklepu lampo.pl jako Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1] - 556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres sklep@lampo.pl lub pisemnie na adres Spotline Oświetlenie - reklamacja, Janki 05-090 , Pl. Szwedzki 3
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dn. od dnia jej otrzymania przez Sprzedającego.
- Podstawą do złożenia reklamacji będzie wypełnienie formularza reklamacji do pobrania w zakładce formularze nas stronie lampo.pl i przesłanie wypełnionego drogą elektroniczną lub pisemną, co przyspieszy i ułatwi proces reklamacji.
- Koszt transportu uznanej reklamacji ponosi Usługodawca.
- Klientowi przysługuje wymiana wadliwego towaru na pełnowartościowy, zamiana na inny lub zwrot pieniędzy.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Sklep internetowy podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania serwisu i stron internetowych sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości techniczne zgłoszone przez Klientów.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem serwisu i stron internetowych sklepu, Klient może zgłaszać pisemnie na adres: Spotline Oświetlenie - LAMPO.PL, Dział ReklamacjI, Janki 05-090 , Pl. Szwedzki 3 lub mailowo pod adres sklep@lampo.pl
- W reklamacji Klient powinien opisać rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
XI. Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe
- Klient przed złożeniem zamówienia ma obowiązek zapoznania się z regulaminem sklepu lampo.pl
- Korzystanie ze sklepu internetowego lampo.pl jest dobrowolne
- Klient, który jest Konsumentem, może w razie zainteresowania skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Urząd ochrony Konkurencji i Konsumenta https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiązanie_sporów_konsumenckich.php
- Spory dotyczące zakupów internetowych można rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z innych metod pozasądowego rozwiązywania sporów i np. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.